Recensie ‘De Groene Hand 2, het beeld van Raban’

Uitgeverij: Aerial media company

ISBN: 978 94 026 0181 7

Leeftijd: 8+

Thema: mysterie, avontuur, vriendschap

Inhoud

De Groene Hand is een geheime club van vijf kinderen. Ze staan klaar om hun eerste mysterie op te lossen.

Van het kerkhof in het dorp is een kostbaar beeld verdwenen. De Groene Hand gaat op pad om het beeld te zoeken en de dieven te ontmaskeren. Al snel doet één clublid een bijzondere vondst. Hierdoor belanden de kinderen in een wirwar van vreemde en gevaarlijke zaken. Wat voert de antiekhandelaar in zijn schild? Wie is de raadselachtige Raban? Welke geheimen verbergt de familie van Valkensteen? En brengt het beeld echt ongeluk?

De Groene Hand komt steeds dichter bij de waarheid. Lukt het om het mysterie van het beeld van Raban op te lossen?

Mijn mening

Wie dacht dat deel 1 al spannend was mag deel 2 van deze serie zeker niet missen! In dit vervolg op ‘De Groene Hand, de vijf opdrachten’ komen Flora en haar vrienden, die inmiddels ook deel uitmaken van de geheime club pas écht voor grote uitdagingen te staan. Een norse antiekhandelaar, een geheimzinnige oude dame, een donkere bunker…Het beeld van Raban is echt een boek voor stoere kids! Geweldig om ’s avonds in het donker, met slechts een kleine nachtlampje als lichtbron bij te griezelen.

Met dit tweede boek heeft Susan van ’t Hullenaar zichzelf wat mij betreft overtroffen. Deel 1 las al heerlijk vlot weg en was wat mij betreft zeker spannend genoeg voor kinderen van circa 8 jaar, maar in deel 2 komt het verhaal pas echt goed los. Het boek is een stukje dikker dan het eerste deel, veel spannender en leest net zo vlot en makkelijk weg. Ieder hoofdstuk eindigt met weer een nieuwe vraag of uitdaging waardoor je constant verder wil lezen om te weten hoe het afloopt. Je wordt als lezer meteen vanaf de eerste bladzijde meegenomen in het verhaal en kinderen zullen zich ongetwijfeld haast zelf lid voelen van de geheime club.

Het verhaal zit wederom heel goed in elkaar en ook nu is het weer een knap staaltje denkwerk nodig om het mysterie te ontrafelen. Ik had nog niet zomaar door hoe de vork in de steel zat…

Het mag duidelijk zijn: ik ben razend enthousiast over ‘De Groene Hand’. Ik ben blij dat ik deze boeken alvast in de kast hebt staan voor wanneer mijn eigen kinderen zover zijn. En helemaal leuk: nog dit jaar komt ook deel 3 in de serie uit! Een prima serie om te verzamelen en ook erg leuk voor de schoolbibliotheek!

Wil je ook deel 2 niet missen? Bestel het dan snel hier!

Een gedachte over “Recensie ‘De Groene Hand 2, het beeld van Raban’