Verwacht november 2017

Ook komende maand verschijnen er weer schitterende kinderboeken. Een kleine greep uit het aanbod van november:

kaatjePascal Vermeersch, Het grote Kaatje Kijk- en zoekboek herfst, uitgeverij Lannoo

Het is herfst. Hoeveel pompoenen zie je in de tuin? Tel je de gevallen kastanjes? Hoeveel wandelaars zie je in het park? En waar zijn Frits en Frats? Zij verstoppen zich op elke spread. Help Kaatje bij haar zoektocht! Een boek vol kleurrijke prenten waarin je steeds nieuwe dingen ziet.

 

Tonke Dragt, Als de sterren zingen, uitgeverij Leopold

Nieuw werk van Tonke Dragt wil je natuurlijk niet missen! Ik ben groot fan van haar fantasierijke, tijdloze verhalen en dus ook reuze benieuwd naar dit nieuwe boek.

In deze bundel trakteert Tonke Dragt haar lezers op bekende en niet eerdertonke dragt gepubliceerde verhalen, voor het eerst op deze manier bij elkaar gebracht.

Tonke heeft de verhalen gerangschikt in vijf thema’s. Van sprookjes en sagen tot raadselverhalen waarbij de lezer geheimschrift moet oplossen, van spannende avonturen tot betoverende nachtverhalen. De bundel vertelt bovendien de verhalen àchter deze verhalen.

Een cadeau van de koningin van de fantasie, voor iedereen die wil verdwalen in een wereld vol avontuur, heldenmoed en sterrenstof.

Agnese Baruzzi, Slaap lekker!,uitgeverij Ploegsma

slaap lekkerDit boek kwam ik tegen in de najaarscatalogus van Ploegsma kinderboeken. Het ziet er zo betoverend mooi uit, deze wilde ik absoluut met jullie delen! Een heel mooi boek voor op het verlanglijstje of onder de boom met Kerst.

Wat is er heerlijker dan voorgelezen worden voor het slapen gaan? Voorgelezen worden met het betoverende licht van een lampion erbij! In dit boek staan zeven sprookjesachtige voorleesverhalen, net als de lampion geïllustreerd met ‘knipwerk’. Bedtijd was nog nooit zo knus!

Pieter Feller & Natascha Stenvert, Een jaar lang toveren met Kolletje en Dirk, Uitgeverij Luiting-Sijthof

Het laatste in dit overzicht, maar zeker niet het minste; een super dik boek vol avonturenkolletje van de geweldige kleuters Kolletje en Dirk. Vorig jaar september had ik de eer illustratrice Natascha Stenvert te ontmoeten en kocht ik mijn eerste (gesigneerde!) Kolletje boek. En sindsdien ben ik fan. Er zijn natuurlijk veel kleuterboeken geschreven en er zijn meer vriendjes duo’s om over te lezen, maar mede door de super aandoenlijke illustraties zijn Kolletje en Dirk weer net even anders en ontzettend leuk. Ik denk dat dit boek op ons (of eigenlijk mijn) verlanglijstje komt voor Sint… Vanaf ca. 4 jaar.

Beleef samen met Kolletje en Dirk het hele jaar met deze bundel, waarin de vier seizoenenboeken zijn opgenomen: Lentekriebels, Taart met Zomerkoninkjes, Herfstbeesten en Koning Winter valt in het water. Ideaal om voor te lezen in de klas of thuis.


Enthousiast geraakt? De boeken zijn eenvoudig te bestellen/reserveren door op de bijbehorende afbeelding te klikken. Veel leesplezier!

 

 

Plaats een reactie